Molts de dir públicament que s’aplica la transparència, però després quan han d’aplicar-la no ho fan. I això que la llei 19/2013 aprovada pel PP diu : “la transparència, l’accés a la informació i les normes de bon govern han de ser els eixos de tota acció política”.
El 25 de juliol de 2014, es va debatre al ple de l’ajuntament, una proposta presentada per APM-Compromís per Manises, en la que demanàvem, la realització d’una auditoria econòmica i de legalitat, sota la coordinació de l’interventor i del secretari. Demanàvem aspectes referits a temes econòmics com també a la contractació de personal, serveis, obres, convenis signats, etc. El PP va votar en contra dient que tot el que demanem ja ho controlen els tècnics. El PP no entén el que es una auditoria i de nou el seu compromís de la transparència va per terra.
Posteriorment, varem presentar tres escrits el 17 d’octubre de 2014 demanant: a) un informe econòmic de legalitat respecte al capítol de personal, b) un informe econòmic i de legalitat sobre la situació financera i c) un informe urbanístic de l’execució del Planejament. La resposta va ser que tota la informació, expedients, dossiers, etc està a disposició dels regidors. Posen problemes per utiltzar la informació, al negar la possiblititat de traure fotocòpies i tindre que copiar-la a bolígrafo. APM-Compromís per Manises exigeix que la informació siga transparent i accessible.
Muchos decir públicamente que se aplica la transparencia, pero después cuando se ha de aplicar no lo hacen. Y eso que la ley 19/2013 aprobada por el PP dice: “la transparencia, el acceso a la información y las normas de buen gobierno han de ser los ejes de toda acción política”.
El 25 de julio de 2014, se debatió en el pleno del ayuntamiento, una propuesta presentada por APM-Compromís per Manises, en la que solicitábamos la realización de una auditoría económica y de legalidad, bajo la dirección del interventor y del secretario. Pedíamos aspectos referidos a temas económicos como también a la contratación de personal, servicios, obras, convenios firmados, etc. El PP votó en contra argumentando que todo lo que pedíamos ya lo controlan los técnicos. El PP no entiende lo que es una auditoría y de nuevo su compromiso de transparencia cae por los suelos.
Posteriormente, presentamos tres escritos el 17 de octubre de 2014 solicitando: a) un informe económico de legalidad respecte al capítulo de personal, b) un informe económico y de legalidad sobre la situación financiera y c) un informe urbanístico de la ejecución del Planeamiento. La respuesta fue decir que toda la información, expedientes, dossieres, etc, están a disposición de los concejales. Ponen problemas para utilizar la información, al negar la posibilidad de hacer fotocopias y tener que copiar todo a bolígrafo. APM-Compromís per Manises exige que la información sea transparente y accesible.
