La privatització dels Registres Civils (servicis públics des de 1871), una reforma iniciada per l’exministre Ruíz Gallardón i assumida pel seu successor, entrarà en vigor (si no canviem les coses) el pròxim dia 15 de juliol. El Registre Civil passarà a mans privades: els registradors mercantils i de la propietat.
La privatització suposaria passar de les 8.120 oficines de registre civil que hi ha a l’estat espanyol, a només un poc més de 100.
La modificació obligaria als usuaris a desplaçar-se a alguns dels escassos registres mercantils, la majoria en les capitals de província.
APM-Compromís, sap que la gestió dels Registres en mans de registradors mercantils i personal no funcionari, ocasionarà una pèrdua de la privacitat dels ciutadans.
Hem de ser conscients de que si aquest procés no es paralitza, totes les gestions que avui es fan gratuïtament pel Registre Civil: expedient de nacionalitat, matrimonis, divorcis, etc., quedaran afectades per taxes i arancels, es a dir, s’hauran de pagar.
I no podem oblidar que l’actual president del govern, Mariano Rajoy, és registrador de la propietat.
Fa uns dies, el 25 d´abril el ministre de justicia anuncia que de moment es paralitza aquest projecte per falta de consens. Ja vorem fins a quan.
La privatización de los Registros Civiles (servicios públicos desde 1871), una reforma iniciada por el exministro Ruíz Gallardón y asumida por su sucesor, entrará en vigor (si no cambian las cosas) el próximo día 15 de julio. El Registro Civil pasará a manos privadas: los registradores mercantiles y de la propiedad.
La privatización supondría pasar de las 8.120 oficinas de registro civil que hay en el estado español, a un poco más de 100.
La modificación obligaría a los usuarios a desplazarse a algunos de los escasos registros mercantiles, la mayoría en las capitales de provincia.
APM-Compromís, sabe que la gestión de los Registros en manos de los registradores mercantiles y personal no funcionario, ocasionará una pérdida de la privacidad de los ciudadanos.
Hemos de ser conscientes de que si este proceso no se paraliza, todas las gestiones que hoy se hacen gratuitamente por el Registro Civil: expediente de nacionalidad, matrimonios, divorcios, etc., quedaran afectados por tasas y aranceles, o sea, se habrán de pagar.
Y no podemos olvidar que el actual presidente del gobierno, Mariano Rajoy, es registrador de la propiedad.
Hace unos días, el 25 de abril, el ministro de justicia anuncia que de momento este proceso se paraliza por falta de consenso. Ya veremos hasta cuando.
